Advertising

Nikon

Sunday, February 28, 2010

Siapa yang menjadi puncanya...

Hanya SEHARI selepas DIA mengizinkan kita menyambut ulangtahun kelahiran kekasihNYA (yang banyak berlaku pertelingkahan, cemuhan, perdebatan, wayang, lakunan....), DIA telah menghadiahkan kita dengan satu peristiwa yang AMAT menggegarkan....untuk kita membuka mata dan minda....sedari diri....faham kekuasaanNYA, ....akui KUASANYA!!!

masih mahu lalai?....masih mahu derhakai amanahNYA?......masih mahu menutup kesalahan demi kesalahan?......masih alpa?......masih ingat hanya akal masing2 betul?...... masih mahu menjaga kepentingan peribadi?, keluarga?, puak?,.....masih ada hati mahu menipu sejarah?........

masih tunggu gempa berlaku disini baru ingat mahu berubah?.......(rasa2 mahu mencabar DIA?)

'gempa' yang akan berlaku disini sudah nampak macam dalam perancangan!.....semangat melulu dengan membabi buta atas alasan bangsa tanpa dalil agama dibakar tiap2 hari!.....katanya, 76 NGO melayu (termasuk CEUPACS) sudah membentuk MPM.....hendak melawan penghakisan HAK?......HAK siapa?.......

macam mana sudah 52 tahun merdeka, HAK boleh terlucut?......siapa yang jaga HAK itu selama ini sehingga begini jadinya?.....SIAPA YANG TIDAK AMANAH?

hari ini pandai pulak menuding jari?. NGO ditunggang lagi untuk bertahan kepada kuasa??......

jangan ingat orang melayu bodoh...bisu...bangang....
sebenarnya, yang bangang adalah kamu!.....
dan Allah telah menjadi saksi kepada kedengkian hati kamu2 semua......kelalaian serta pencabulan amanah rakyat!

sejarah bumi selalu begitu seperti yang sudah tercatat di dalam Al Quran......ianya selalu bersilih ganti!.....di antara kebaikan/kebenaran dengan kebathilan!

yang HAQ akan lahir dan terbit DI ATAS kehancuran yang bathil!......ini adalah cara pentadbiran DIA!!!

yang pasti 'gempa' yang dicari-cari akan terjadi.......

No comments:

Post a Comment